Wednesday, June 20, 2012

Getting out the big guns.

Our middle Grandlittle is pretty athletic.

She's on a swim team for the summer.

And she thinks her 'guns' are getting pretty big.


When she was here the other day she challenged me to an arm wrestling contest.

I told her she probably didn't want to challenge me because I was pretty strong.

She kind of gave me 'that look'.

You know the one?

"Ummm...yeah...Grandma is old and I can totally kick her behind in this!"

With those thoughts clearly written all over her sweet little face, she perservered.

I finally agreed, and we went to the dining room table.

We squared up our arms.

She pushed.  Hard.

And I just resisted her.

"Grandma!  I thought you said you were strong!   You're not even pushing me down!"

"Okay," I said, "Do you want me to slam your arm down or just lower it gently?  I don't want to hurt you."

She looked skeptical and then informed me to just push her arm down gently.   "I don't think you can Grandma, because I'm pretty strong."

Geez.

She's eight.

I lowered her arm to the table.

She looked quite surprised.

"That was just luck, Grandma!   Let's go again!"

I lowered her arm again.

And a third time.

Finally, she conceded, "Okay, Grandma, you are a lot stronger than you look!   How about a hand squeezing contest?"

I asked her if she was sure she wanted to try.

She agreed but quickly added, "Stop squeezing when I say STOP, okay?"

I agreed.

I squeezed a little bit.

Her eyes got big.

I squeezed a little bit more.

Her eyes got bigger.

"Okay!  Okay!   Stop Grandma!"

Geez.

I was barely even squeezing.

She asked if she could go watch TV and then ran off.

I sat at the table for a few minutes, grinning.

Yep.  I'm old.  And out of shape.

But I can still out arm wrestle an eight year old.


Go me.

post signature

18 comments:

Gail said...

Rock Hard Grandma!

Theresa said...

Hmmm, I will have to try that with my grandlittles:) You are STRONG! Have a blessed day, HUGS!

summersundays-jw said...

Oh, do I ever know that look! My weakness shows when I help them with their math homework.

JDaniel4's Mom said...

You rock!

Mrs. Adventure said...

Ha ha I love it way to go Grandma!

ImagiMeri said...

Wait till I arm wrestle ya whimpy! How ya doin' girlfriend? I miss you! Thank you so much for the email while I was doin' my thang! I'm gettin' better every day, and I hope I can come visit you soon, or maybe we can do lunch......no wait, breakfast, it's too dang hot for lunch!

Love ya'
Meri

Terra said...

Yeah you go girl, now I want to see you beat her at a lap in the pool, her stroke of choice!

Tee hee hee!

You might still win - but I bet she is super!

Kathy Felsted Usher said...

Yeah! Alright! Go you! Take down that eight year old! LOL

Andy David said...

Dear Jenny,
Hahaha! Way to go! I'm proud of you. What a beautiful moment...hope she remembers it when she gets older. Lovely share.

I have some good news for you...you have been selected as one of the Featured Followers! of the week over at my blog. For more information and to claim your award, please click here...

Pondside said...

Good for you Grandma! Take your victories where you can, because you'll probably find your arm flat on the table by the time she's 10! For now, though, just enjoy being the strong and all-knowing Grandma! :)

Linda @ A La Carte said...

Whoo Hooo! We have to take our victories where we can!! :)

Viki said...

LOL, That's one for the grannies, ha.

Jo said...

lol! okay, you have her at eight, but i warn you not to try this again at 9!

Ms. A said...

You go, girl! I don't think I could do it, I'm weak, weak, weak.

Pat @ Mille Fiori Favoriti said...

Good for you, Jenny! I'd be worried your 8 year old grand daughter would be able to beat me ..lol!

Busy Bee Suz said...

Oh, this made me laugh. And I flexed my guns too...in your honor of course!!!
GO YOU!
xoxo

Annesphamily said...

Yea for Jenny! Ha Ha! The oldies but goodies can still kick an eight year olds arm wrestling antics! Ha Ha!

Sue said...

You took that little upstart down, Jenny!

;)