Sunday, November 1, 2009

It's been that kind of a day....

...do you ever wake up feeling happy and as the day goes on you feel crankier and crankier?

You probably don't.

You are probably in complete control of your emotions at all times.

Me? Not so much.

I got up this morning with a few sniffles, nothing major, and decided to do a few things I've been putting off...like buying geraniums for the front of the house and doing a little bit of Christmas shopping.

Nothing major. But it seemed like as the day went on everything was ten times harder then it should be. Spilled the coffee in the car. Hit my head on the car door. Smashed my finger in the drawer. Dropped a shovel on my foot. Just dumb irritating stuff.

And it made me cranky. And I told my lovely husband I needed some space.

Which somehow translated in his head to mean to follow me around and bug me. Is that a male/female thing?

There I was watching Martha and he came out and commented on something on the show. WHAT? I need space, man. Back away from Martha!

Then I tried laying on the bed reading about PW in People magazine (is that crazy or what?) he came in. I sweetly snarled "look could you give me some space" and he laid down and tried reading the article with me. I need some space, man! Back away from PW!

Grrrrrrr...

So finally he asked me what was wrong. To which I replied "nothing" as any stubborn, super-crabby wife would.

Then he asked me again. Welllll... since he really wanted to know I decided it was only fair to subject him to a ten minute sniffly rant about my head hurting, my food hurting, my finger throbbing, I'm getting old, the kids are all gone, I don't know where I put my favorite fall purse, I don't know how to do the turkey for Thanksgiving and blah,blah, blah.

Poor guy.

Although he might have deserved it just a little bit for not understanding "I need some space"

But possibly not.

So finally he says "well, at least you don't have to get a shot in your butt crack!"

Dang it. Dang it. It made me smile. Dang it. Dang it! It made me laugh.

And so I thought I would share the story with you in case you are having a terrible day, too.

This conversation happened several weeks ago and Riley is our five-year old Granddaughter.

Riley: Grandma?
Me: Yes, sweetie.
Riley: So, have you ever had a shot in your ummmm.... ummmm.... well, behind?
Me: Of course. Have you?
Riley: I don't remember. I remember getting them in my arm and the top of my leg.
Me: Well, a shot in your behind kind of feels like a shot in the top of your leg.
Riley: Grandma?
Me: Yes, sweetie?
Riley: Weeeeelllllll...what if they miss?
Me: Miss what? Miss your bottom?
Riley: Weeeeeellll, yes.
Me: Well, I don't think they would miss your bottom. I think they have gone to school to learn how to do that.
Riley: But what if they do?
Me: Gosh, Riles. I just don't know.
Riley: Weeeeelllll, like what if they miss and hit your ummmm..... butt-crack?
Me: Ummmmmm..... welllllll ..... ummmm.... I guess I just don't know the answer to that

See?

Didn't that make you smile a little bit?

And aren't you glad I didn't give you your space?

And I, for one, am not having a terrible day tomorrow. I think I used up my allotment for the entire week today!

Sigh.

14 comments:

Jen said...

Cute story...and yes...we all have those kinds of days! UGH. hang in there, tomorrow will be better. Glad your hubby was able to make you laugh.

laterg8r said...

my dh has the awful ability to make me laugh when i am mad or sad too - dang it!

loved the butt crack conversation :D totally make me crack a smile LOL

Christina said...

Smile a little bit? I'm laughing so hard my face hurts! But I'm that kind of girl, when it comes to humor...
But I was already laughing when you were talking about needing space and he kept following you around and practically laying on top of you. You tell the best stories!
Your poor day! I hate days like that, when every minute seems to bring on one more small irritating thing that when all piled up together become (becomes?) a giant irritating thing! Brilliant comment here...watch out!
Anyway, thanks for the laugh...that was great!

Brenda said...

It took me a LOOOONG time to realize that no matter how crappy your day is, the possibility of a gorgeous day begins when you lay down to rest at the end of a REALLY bad day. It was a hard lesson to learn but I do remind myself, just so I don't despair on those days. It's so hard to keep it in perspective when you feel like it's just one crappy thing after the next. You just want to scream, "can't you just go pick on someone else?" LOL! Oh, that is one of my standard conversations with "The Big Guy" when I am having one of those days... he never replies (which could be a good thing since I might need professional intervention if he ever did, LOL!)
You have a good back up system in that pesky old husband, he's a keeper!;)
I need your email to answer your fabric question...get back to me when you can.
Hope your day is filled with love and laughter! Brenda=)

Mardell said...

Hi Jenny ~ you're too funny! I hope you're having a better day today. It's ffffrrreeeezing here...I want to crawl back under my covers.

I love your quilt background. :o)

Its So Very Cheri said...

Kids have a way of doing that-sometimes I wish I knew what was going on in those little minds.

Cheri

The Quintessential Magpie said...

LOL! What on earth makes their mind go to these places? I don't know, but Art Linkletter is right... kids really do say the darndest things. ;-)

XO,

Sheila :-)

Pat @ Mille Fiori Favoriti said...

Jenny, I've often had days like yours ..except for the trailing husband part, as mine is at work almost all day...thank goodness! LOL

Tell your grand daugher I gave a million injections into people's "butts" and I never missed and hit the crack ..lol!

Hugs, Pat

Lemonade Makin' Mama said...

Yes, that DOES make me smile... I think you'd better find out the answer to that too, cause it could cause some serious complications.

owweee!!! lol

Cami @ Creating Myself said...

My hubby follows me around too...drives me nuts! Love your butt crack story...out of the mouths of babes! ;o)

Tina M. Russo said...

I like coming over to this neighborhood for the music and funny stories.

Sometimes girls just gotta have SPACE!!!!!!!!

Kim @ Starshine Chic said...

Great post!!! And it did make me smile and laugh. Double whammy!!! Kids always think of the funniest "what if's". And my hubby can make me laugh and/or smile when I least want to. I hate him for it sometimes, but just sometimes. Thanks for brightening my day & I'm sure you've used up your bad luck until the new year, at least. And thanks for visiting my blog & leaving me a comment.

Tony, Jimi, Nicki, Joey, Ryan and Kaycee said...

Oh ya...I definately had one of those days the other day...feel for ya sister!! :)

Hope the next day was better...and today even better than that!!

SupahMommy said...

ass crack shots: not so good.

xoxox